Ramowy rozkład dnia dzieci młodszych (3 latki – 4 latki)
6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola . Zabawy inspirowane przez dzieci. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju. Kontakty wyzwalające aktywność słowną.
8:00 – 8:15
Zabawy ruchowe.
8:15 – 8:30
Przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00
Śniadanie.
9:00 – 9:15
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z cała grupą lub w zespołach.
9:15 – 10:15
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku lub w sali).
10:15 – 11:15
Sytuacje edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczyciela. Wyzwalanie twórczej aktywności w różnych sferach i dziedzinach wychowania i nauczania.
11:15 – 11:30
Czynności higieniczno-porządkowe przed obiadem.
11:30 – 12:00
Obiad.
12:00 – 14:00
Leżakowanie dzieci.
14:00 – 14:30
Czynności higieniczno-porządkowe.
14:30 – 15:00
Podwieczorek.
15:00 – 15:30
Czynności organizowane przez nauczyciela wspierające rozwój psychofizyczny wychowanków, ich zdolności i zainteresowań.
15:30 – 16:00
Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych (5 latki – 6 latki)
7:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola . Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka – rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, graf motoryki. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka.
8:00 – 8:30
Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia poranne.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne. Śniadanie.
9:00 – 10:00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o wybrany program.
10:00 – 11:15
Czynności porządkowe, samoobsługowe. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
11:15 – 12:00
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12:00 – 12:30
Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek i opowiadań czytanych przez nauczyciela.
12:30 – 13:00
Aktywność własna dzieci.
13:00 – 14:15
Zabawy w zespołach, zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym oraz zajęcia wyrównawcze, zajęcia dodatkowe, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
14:15 – 15:00
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. Prace porządkowe w sali. Podwieczorek.
15;00 – 17:00
Aktywność własna dzieci – zabawy dowolne wg. zainteresowań: konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne, itp. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się.